Skriv svar  Skapa Ämne 
Sidor (2): « Första < Föregående 1 [2] Sista »
Startlista/Resultat: Resultattävling 1000m 21/12
Författare Meddelande
lundegard
Coach
*****


Inlägg: 4,212
Grupp: Moderators
Medlem sedan: 2008-03
Status: Offline
Inlägg: #11
RE: Startlista/Resultat: Resultattävling 1000m 21/12

Jag tittade på frågan varför blir ordningen som den blir mellan Fredrik, mig, K-M och Magnus.

Mina tider:
Distans Etapptid Anteckningar
0,20 0:36,20 Lars drar 100m, Fredrik går om
0,40 0:35,52 Fredrik drar
0,60 0:35,25 Fredrik drar, jag ligger snett bakom och pressar på, men det går tillräckligt fort
0,80 0:33,90 Fredrik drar, men vi ökar farten rejält
1,00 0:34,35 Jag går om fredrik 250m kvar, K-M sticker om 110m kvar. Jag är väldigt full med mjölksyra hela sista varvet. Gick förvånadsvärt fort.

4 personer med bara ca 2 sekunders skillnad i kapacitet.
Inomhus, där det tar en hel del kraft att gå om i en kurva. Kostar nog 1-2sek.

Fredrik får dra från 100 - 780m. Och om då inte formen finns. Dvs att han i praktiken skulle vara 3sek bättre än oss andra. Då går det inte.
Fredrik skulle ha gått mycket fortare då han går om 100m. Nu får vi andra vila bakom. Det går tom lite för sakta.

Jag har ingen anledning att gå om Fredrik. Trodde nog att han skulle öka tidigare. Om han inte svarat på mina attacker då jag gick upp snett bakom hade jag gått om då. Ingen kommer heller bakifrån och går om. Om tex Magnus kommit där så hade jag gått om Fredrik. Fredrik hade nog föresten ökat farten mer i det scenariot. Jag var som sagt på väg att gå om Fredrik tidigare, men då ökade han farten och jag ville inte springa yttervarv. Rent taktiskt så blir det ett bra lopp. Mjölksyran går i taket där på slutet så jag kunde inte göra något mot K-M.
Att jag lyckas går om Fredrik 200m kvar och slå honom är ganska självklart. Jag har ju helt enkelt vilat. Han hade behövt bättre dagsform.

K-M
Hela hans taktik idag blir att hänga med och spurta om.
K-M har riktigt bra kapacitet nu/idag och springer sista på under 32sek.
Om Lars eller Fredrik gjort sista varvet på 32,00, då hade det varit kört. Men det gör vi inte. Vi gör efter omständigheterna bra normala avslutningar. Då räcker den spurten för att gå om innan sista kurvan och vinna. Bra tid blir det oclså.

Magnus lägger sig på 4e plats. Vi i täten går inte optimalt fort. Det går ändå så pass fort att det skulle kosta en hel del att runda oss alla, låt säga vid 400m kvar. Att runda 600m kvar känns säker lite tidigt.
Men vid 400m kvar så dras tempot rejält upp. Magnus chans att runda oss då är körd. Enda chansen för Magnus idag hade varit en 30sek på sistavarvet spurt.

Detta inlägg modifierades senast: 20131222 00:21 av lundegard.

20131222 00:12
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Fredrik eriksson
Member
***


Inlägg: 178
Grupp: Registered
Medlem sedan: 2008-05
Status: Offline
Inlägg: #12
RE: Startlista/Resultat: Resultattävling 1000m 21/12

Jag är ganska säker på att du, Lars gick om först strax innan sista kurvan. jag såg först dig gå om och sedan utanför dig kom KM i en jävla fart, elller ?????. Jag ska inta analysera sönder loppet. MEN - jag kände i först sväng att farten var alltför låg så jag gick fort om. Svårt att öka när farten från början blir fel. Jag vill ju gärna börja snabbt och sedan sänka lite istället för att öka. Efter 600 meter försökte jag rycka för att skaka av er men hörde er flämtande i nacken . Kändes ganska ok fram till sista varvet , då var det tungt.

Har haft en tung vecka och känt mig lite krasslig, men loppet gick ändå bättre än vad jag trodde det skulle göra. KM gjort ett jävligt bra lopp och var grymt stark i slutet. Jag gick för en tid neråt 2.50 men då måste man ju ha en bra dag. Lars är ju som alltid stark i slutet och vinner mycket på sin erfarenhet.

MEN - det måste gå fortare på första varven. >Jag är redan sugen på nästa 1000.

20131222 00:49
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
lundegard
Coach
*****


Inlägg: 4,212
Grupp: Moderators
Medlem sedan: 2008-03
Status: Offline
Inlägg: #13
RE: Startlista/Resultat: Resultattävling 1000m 21/12

Ja du kanske har rätt. Det var kanske först vid 150m kvar som jag gick om.
Skulle ha video på sånt här. Hjärnan är liksom inte fräsh..

20131222 01:14
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
bamse
Member
***


Inlägg: 226
Grupp: Registered
Medlem sedan: 2008-03
Status: Offline
Inlägg: #14
RE: Startlista/Resultat: Resultattävling 1000m 21/12

Strålande resultat-riktigt kul vid sidan-två "riktigt" bra resultat

1:sören-Svenska rekordet klart-fixa hare-2,38 lätt-1000m lopp någonstans-tyvärr ovanligt med 1000 lopp-höra Andree nästa gång
2:linda-3,15 TILL 3,10 otroligt bra-3,10 1000m =4,55 1500m
Svenska rekordet K40
K40 4.56.7m Pia Thomasson, IF Göta FI 1jul65 Karlstad 09-01-10
Lycka till hörs tors lennart e

20131222 12:20
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Simon Hidén
Member
***


Inlägg: 111
Grupp: Kansliet
Medlem sedan: 2008-03
Status: Offline
Inlägg: #15
RE: Startlista/Resultat: Resultattävling 1000m 21/12

Här är resultatlänken till resultatbörsen:

http://ifgota.se/result/Uploaded/resulta...31221.html

//Simon


Simon Hidén
IF Göta Karlstad
Administration Arrangemang
20131223 13:08
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Skriv svar  Skapa Ämne 

Visa utskriftsvänlig version
Skicka detta ämne till en vän
Prenumerera på detta ämne | Lägg till ämnet till favoriter

Forumhopp: