Skriv svar  Skapa Ämne 
Resultat Veteran SM
Författare Meddelande
felix
Posting Freak
*****


Inlägg: 997
Grupp: Registered
Medlem sedan: 2008-04
Status: Offline
Inlägg: #1
Resultat Veteran SM

Starkt jobbat Sören.Vet inte vad som hände på 800m(2,12)men att ta sig samman och vinna 1500m före Björkman dagen efter är styrka.Lycka till på 10000m,du kanske har blivit bättre på längre distanser på gamla dar!!!MVH Lennart E

20090822 22:24
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Sören
Senior Member
****


Inlägg: 381
Grupp: Registered
Medlem sedan: 2008-10
Status: Offline
Inlägg: #2
RE: Resultat Veteran SM

Jag ska tala om vad som hände på 800 m...
Kände redan på morgonen att förkylningen satt kvar i kroppen, och när jag sedan drog för länge och för hårt på loppet, så var jag helt orkeslös sista 150 m och jag joggade sista 100. Trodde att jag skulle klara ett lopp med jämn hög fart bättre än ett med spurt på slutet. Sen var det lite kul att en fd elitlöpare, Kenneth Tholén, ställde upp så att Per B fick en match iaf.

Och 1500 m...
var osäker på formen innan start, så i den grad att jag bestämde mig 45 min innan att jag skulle starta. Taktiken blev en annan, så vi släppte upp Fredrik Djupström, Glanshammar, som drog villigt i 1200 m i 67-68 s/varv. 300 kvar gick jag förbi med Per hack i häl. Kände mig betydligt piggare i benen än under 800 m loppet så jag ökade farten ännu mer 150 kvar så att jag skulle hålla Per bakom. Och det gick bra, men jag fick ta i så det svartnade. Gött att jag fick klämma till Per efter två raka spurtnederlag.

Nu hoppas jag att formen är ännu bättre imorgon, då det blir betydligt längre...fast nu är jag rätt sliten efter en kväll på dansgolvet (kvinnliga veteranfriidrottare är rätt uthålliga av sig..!)

20090823 00:06
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
felix
Posting Freak
*****


Inlägg: 997
Grupp: Registered
Medlem sedan: 2008-04
Status: Offline
Inlägg: #3
RE: Resultat Veteran SM

Grattis Sören du är stenhård.Tredje loppet på tre dagar och resultaten bara blir bättre och bättre.1a på 10000m på tiden 33,25 är ju strålande.Marathon nästa Sören?Eller.OBS känner du aldrig av någon trötthet i benen som vissa av oss andra.MVH Lennart E

20090823 15:12
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Sören
Senior Member
****


Inlägg: 381
Grupp: Registered
Medlem sedan: 2008-10
Status: Offline
Inlägg: #4
RE: Resultat Veteran SM

Jo, visst var jag rätt seg, så jag fick ta vinden till hjälp på milloppet...
Tvåan, Staffan Johansson och jag växeldrog de första 6 km tror jag det var. Sen började han släppa på medvindssidan där jag fick nytta av mitt medeldistanssteg. I motvinden tog jag det lugnare och lät honom jaga ikapp, för att när jag fick vinden i ryggen öka farten igen. Så höll vi på i 7-8 varv tills han inte orkade ta igen det han tappade i medvinden. Då fick jag en lucka som jag höll in i mål.

Nu ska jag inte ut på ovalen på ett tag...

Detta inlägg modifierades senast: 20090823 21:50 av Sören.

20090823 20:27
Hitta alla inlägg av denna användare Citera detta meddelande i ett svar
Skriv svar  Skapa Ämne 

Visa utskriftsvänlig version
Skicka detta ämne till en vän
Prenumerera på detta ämne | Lägg till ämnet till favoriter

Forumhopp: