IF Götas forum

Full version: Metsorundan 29/5 7.1mil på 2 tim 6min 51s
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
i går var det Metsorundan, 15, 7 eller 2 mil.
Jag ställde upp i 7milarn och trodde inte det skulle vara några med racers med, men tji fick jag.
minst hälften av alla 125 som körde 7mil tävlande med riktiga racers.
Bla, några av Multisportarna var med med racers!
Där sprack mitt hopp om att ta hem segern Sad
Jag hade lite kaxigt tänkt att köra hem segern med min 15 år gamla Crecsen MTB och fetdäcken.
Så det fick bli ändring av strategi just innan start.
Det nya upplägget blev att försöka hänga med tätklungan så länge som det gick för att kunna ta vinsta av klungkörningen.

Det bar i väg och och det blev lite olika klungor med efter ca 1 mil så var det ca 15-20st, och sedan började några droppa av, var förvånad över mig själv att jag fortfarande var med efter 3 mil.
vid 5.5 mil så blev vår klunga omkörd av de som körde 15milarn, slut delen var den samma för båda rundorna så alla skulle komma i mål ganska lika.
De fem som kom från 15milarn hade ett annan tempo och några i vår klunga började hänga på så klungan på 20 pers blev nu fördelat på två kanske tre klungor.

Vi blev fem kvar som sista 1.5mil växlade för att dra, tyvärr så gillades det inte av två st i klungan att jag fortfarande var med med MTB och fetdäcken så de lät mig dra sedan när jag var slut så gjorde de ett max ryck 3km innan mål och jag kände det fans inte mycket kvar för mig så kände mig ganska nöjd att släppa även om det är surt så nära målet.
Jag fick i alla fall en tid enligt min GPSklocka på 2timmar, 6 min och 51s, 7.1mil.
�r så stolt över detta så jag var tvungen att lägga in det här.
Multisportarn tror han heter Eric, kom femma trodde han runt 2 tim och 3min.
Referens-URL:er