IF Götas forum

Full version: Intervall lördag 19/12
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Vet att programmet säger 6 x 6min med 90s vila, men inte kör vi ute i denna kyla?
Kan man köra i hallen på lördag?�r det öppet?
Typ 1000m intervaller eller något..

mvh
Denny
Jag har hört att hallen är uppbokad för något läger på lördag. Eventuellt kanske det ändå går att samsas. Enligt senaste väderprognosen ska det bli ca 8 minusgrader på lördag fm. Om man inte har känsliga luftrör kan det gå att springa intervaller i den temperaturen. Det bästa är kanske ändå att ta med en uppsättning utekläder och en uppsättning innekläder så får man se vilket alternativ som funkar bäst.
Hoppas vi kan köra inomhus.Kör vi bara igång 930 är det nog inga problem.12*400m 45sek ståvila kan vara ett alternativ.Tar med utekläder ifall det ej är tillåtet att köra i hallen.MVH Lennart E
Vad är ni för vikingar. Sprang ute nu påkvällenochdet var riktigt gött. Vi får väll anpassa fart och dist, efter temp,.
Röstar också för att springa ute var också ute igår kväll och va kanon skönt.
Kommer för att köra ute .MVH Lennart E
Hängde på Denny .Sprang 1000*10 med 45sek Ståvila.Farten var 3,45
under hela passet.Kändes kanon,kunde kört några 1000 ytterliggare.Tycker inte om att springa 1000m intervaller inomhus men ibland får man ge med sig.Nu börjar uppladdningen för årets lopp.1000m en klassisk sträcka för oss äldre.Vann KM 1976 Tingvalla på tiden 3,23 ,33år senare håller man fortfarande på med detta självplågeri.Lycka till Lennart E
Henrik, Sören, Leif, Tomas, Jag, Fredrik, Pia, Thomas och Linda sprang 6 x 6', vila 90'' på Guldkusten. Aningen halt men det funkade. Jag låg på 3.55 - 4.00 min/km.
Jag körde ungefär samma pass idag på vägarna utanför Kumla, fast 8 st så blev sammanlagt med upp och nerjogg ca 27 km. En fick jag ta paus och gå ca 100 meter då det var ren isgata i en nerförsbacke. Rätt halt på de flästa men gick rätt bra. Ca -16 C idag.
Fan vad ni tränar. Jag har slöat hela dagen, kom knappt upp ur sängen och igår sprang jag 5 kilometer. Inte mycket att hänga i julgranen men jag kommer igen...
Referens-URL:er