IF Götas forum

Full version: Hej Alla glada
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Hej Alla, och Grattis Sören.
Jag kämpar fortfarande med mitt baklår och har kommit fram till efter lite läsande, frågande och surfande att det antagligen är Hamstring muskeln som jag sträckt i infästningen vilket påverkar ischias nerven.
Har nu kämpat på med cykelträning i två veckor och det blivit bättre.
Testade igår om det går att springa och tog mig runt Göstahult, ca 9.5km, stretchade ordentligt efter och det känns inte sämre.
När jag har surfat runt en del hittade jag en lite intressant skrivelse på Vikipedia, saknar källa så lite osäkert hur mycket som stämmer, men enligt denna skrift så om man behärskar tå-löpning så kan man springa ca 20% fortare. Detta är ngt som jag har grunnat på en hel del och fick bekräftelse.
Lundegård, vad säger du stämmer detta? Jag har i alla fall börjat med tåhävningarna medan jag borstar tänderna varje morgon.
Inbillade mig när jag läste artikeln att 100st inte var ngn match, men det var det tydligen. Jag gör nu 60 då det börjar krampa.
Läs och begrunda.
Mvh Per den femte
Vi kommer inte köra tå-löpning. Däremot så blir det framfotslöpning. Kommer köra det seriöst för alla som vill under vintern. Typ samling 30 min innan passet för teori och övningar. Det kommer även bli videofilming av löpsteg.

Du är inne på rätt spår när du tänker:
- Vad kan det va i löpsteget som gör att jag får skador?

Att läsa massa medicinska stretchövningar och dyl är ju ett måste ibland. Men det bästa är ändå att försöka slippa det från början. Och här är inte heller "Tjockare dämpning i skorna" eller "iläggs sulor" svaret på problemet. Den ultimata skon finns inte! Vi ska försöka bättra på vårt sätt att springa.

/Lars
Ser fram imot detta Lars
/Per
Referens-URL:er