IF Götas forum

Full version: Resultat: VNM 27-28/6
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Prata med Sören.

Sören hade en riktigt bra dag idag. Han vann 800m. 2:02, varv 63 +59.

Den största överaskninen var dock hans insats i staffetten. 100 + 200 + 300 + 400m där han sprang sista 400m. Gick ut 10m bakom Danmark och på spurterakan med hemmaplublikens stöd tog sig om och tog hem segern.

Vi får hålla ögonen öppna för mer info på nätet.
/Lars
Grattis! Kul Sören!
Bra gjort,vid varvningen låg Sören efter Björkman vilket innebar att Sören slog av Björkman i spurten.Björkman ändå bäst i Sverige H40 på 400m!!Imponerande tävlingar dom senaste 14 dgr Sören eller vad sägs om följande 10000m 33,30(segt enligt Sören)5000m 15,50(pers!)800m 2,02(sista 400m 59blankt!!).Lycka till
Bra kämpat Sören! /axel
GRATTIS SÃ?REN!
Det blev ett nytt guld och pers (4.08) idag på 1500m! Fick en fin resa de första 3 varven bakom en norrman i M35 med 3.56 som säsongsbästa. Vid 300 kvar drog jag upp en långspurt och slog norsken och mitt gamla uterekord på 4.16. Dessutom är det nytt mästerskapsrekord, det gamla var på 4.09.

Men roligast var nog bonusguldet på stafetten! Ingen (inkl mig själv) trodde att jag skulle komma ikapp dansken, och dessutom spurta om honom. Vicken kick!
Men självförtroendet var ju på topp efter att jag klarade att slå Per Björkman på hans favoritdistans. Med en mycket bättre taktik än på inne-SM i vintras.
Underbart!! Grattis! Verkade som formtoppningsträningen var riktigt lyckad...
Kingstedt skriver om VNM i sin blogg:

http://kingstedt.blogs.se/
Starkt Sören! Tror dock att du kan springa ännu fortare! Främst på 1500m, men även på 800m.
Grattis Sören detta måste du va grymt nöjd med!

/Thomas
Sidor: 1 2
Referens-URL:er