IF Götas forum

Full version: Träningsdagböcker?
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Jag tycker det skulle vara intressant om vi fick ett ämne där dom som vill kan lägga in sina träningsdagböcker uppdaterade veckovis vore inte det en bra idé Lars??? kul att läsa hur ni andra tränar och för dig som gör träningsprogram Lars borde det ju vara bra att få så mycket information som möjligt... Men klart inte alla som vill dela med sig av sina knep till framgång kanske Big Grin


//Thomas
Precis det här hade jag tänkt föreslå...men du hann före "Fredman"!!!
Men som du säger, alla vill väl inte "blotta sig"...

Nåå, vad säger ni??
Som jag skrev tidigare så vore det bra om alla regga sig på funbeat.
Där kan man skriva i sin träningsdagbok och vi andra kan se den.
Om man vill kan man välja att bara låta träningskompisar som man valt se vad man tränat.
Sedan kan man få upp toplista efter hur mycket de olika i gruppen tränat.

Jag och sören är reggade, lundegård också men han har inte börjat skriva i sin träning än. Finns också en funktion så att man kan importera det man tränat direkt från garminklocka men tror tyvär inte att man kan få mellantider på intervaller då.

funbeat.se
Jag för träningsdagbok på jogg.se tycker funbeat inte riktigt om funbeat tycker det ser så fult ut men klart intressant om fler kan vara reggade där ifrån Göta. Puls.se har en funktion för att föra träningsdagböcker också och i år bjuder dom på medlemskap där annars har man fått betala för att kunna för dagbok där dessutom så är det mer seriösa löpare på puls än det är på jogg.se eller funbeat.se.

Dessutom kan man föra blogg på puls.se om man känner för det =)
Jag är reggad på puls.se också och skrev innan en del inägg där fram till de gjorde om. Tror det bara är tillfälligt det är gratis. Nu har jag mer eller mindre gått över till funbeat bland annat då det finns möjlighet att ladda direkt från klockan där och sen som sagt vore finns möjligheten att lätt se alla andras träning under gruppen och då ser man på än gång vad alla andra tränat på startsidan. Sen gillar jag kallendern bättre där.

Finns blogg på funbeat också.
Jag tycker förslaget är bra. Ett bra komplement till att vi skriver här på forumet om de gemensamma träningspassen.

Fortsätt utvärdera alternativen och föreslå vilken som ska vara våran officeilla träningsblogg, för jag antar att det blir mest effektivt om vi samsas på en site. Ni kan ju ta kontakt och locka med att de kan få va sponsor till oss framgångsrika löpare i IF Göta.

/Lars
Jag började att föra träningsdagbok i år på jogg.se men för några veckor sedan så reggade jag mig även på funbeat. Jag upplevde först funbeat som lite krånglig jämfört med jogg.se men efter att ha vant mig så gillar jag nog funbeat bäst då jag tycker det finns bättre stöd för att logga alla möjliga träningsaktiviter vilket passar mig eftersom jag även kör en hel del styrketräning. Men jogg.se har ett snyggt och enkelt gränssnitt när det gäller löpning.

Min röst går nog ändå till funbeat om jag måste välja men det spelar inte så stor roll för min del eftersom jag fortfarande loggar på båda.
Magnus vad heter du på Funbeat?

Vi kan börja en lista så kan alla lägga till varandra som träningskompisar. Skriver upp sören och andra som reggat sig också

Daniel Brånn
Sören P
Thomas juhlén
Magnus Thorstensson
Jag heter Magnus Thorstensson (på både funbeat och jogg.se)
Så nu har jag lagt till dig
Sidor: 1 2
Referens-URL:er