IF Götas forum

Full version: Intervall lö 28/4
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
2012-04-28 Lö LT 4x2,3km p=2', Samling Jakobsbergsskogen 9:30

Vi ses vid spårets start. Uppv 1 varv.

Tar med mjölksyramätaren och ser till så att det går lagom fort.
(Problemet är att det kan bli för fort/ansträngande)

Nån som inte hittar?
- Här är spåret
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=...15_D40.kml
(Ett lätt återhämtningspass)

/Lars
Sören, Leif, Orienterar-Leif, Johan B, Sisu-Thomas, IronPer, jag, Andreas och Ida (edit)

Mina mellantider
Etappdistans Etapptid Etapptempo Medelpuls Slutpuls
2,27 9:26,71 4:09,78 155 (83%) 165 (88%)
2,22 9:27,49 4:15,30 162 (86%) 168 (89%)
2,27 9:29,22 4:10,27 164 (87%) 171 (91%)
2,26 9:31,10 4:12,64 164 (87%) 170 (90%)
---
9,03 37:54,52 4:11,98 161 (86%)


Mjölksyramätningar (sista först)
5,0 - Per efter varv 4 (per körde på lite hårdare sista därför blev den något hög)
5,6 - Andreas varv 4
4,2 - Lars varv 4 (var benhård på att inte köra för fort. Tom sänkte farten lite på sista)
4,4 - Sisu-Thomas varv 3
3,3 - Johan B varv 3
6,9 - Andreas varv 2
4,8 - Orienterar-Leif varv 1
5,3 - Johan B varv 1

/Lars
Nu, fick jag (nog) ordning på namnen på mätningarna.
Ni får protestera om ni ser något fel.

Johan låg lite högt på första.
Johan fick order om att sänka fart (ca 10 sek på varvet) och ligga ihop med mig och IronPer.
Då blev det något för låg fart, men ändå hyfsat nära 4,0.

Andreas låg också högt och sänkte fart. Tror att det var ganska komfortabelt, tyder på att -om Om Andreas bara kör ett antal LT-pass nu under 4 veckor så kommer det göra susen.

Sisu-Thomas har en bra tröskelfart. För Thomas är det Vo2 som nu är begränsningen. Tuffa tisdagar är melodin för honom mao.

/Lars
Jag vill protestera. Jag var faktiskt också med på träningen Wink Tack Lars för ett modifierat upplägg i damklassen, jag följer gärna med nån mer gång. Brukar ju annars släppa av SisuTomas och mysjogga själv men den blir man kanske inte så mycket bättre av...
Kunde tyvärr inte vara med i förmiddags men jag körde samma pass i Kilene på eftermiddagen istället. Hade varit intressant att mäta mjölksyran.

Etappdistans Etapptid Etapptempo Medelpuls Maxpuls
2,40 9:49,43 4:05,39 165 (80%) 173 (86%)
2,39 9:53,10 4:08,08 170 (84%) 177 (89%)
2,42 9:56,07 4:06,34 172 (85%) 178 (89%)
2,45 9:53,54 4:02,47 174 (86%) 181 (91%)
-----
9,66 39:32,14 4:05,55 170 (84%) 181 (91%)


/Magnus
Om man vill (jag) göra mjölksyretest hos Göta IF fast man är med i Sisu Forshaga löparsektion så kan man kanske betala en avgift för att göra detta, eftersom man inte tillhör Göta IF. Det är väl rimligt eller vad tycker du Lundegård? Fundera på det med betalning. Det testet betalar man annars dyrt för hos olika träningscenter. Du kan få en hop av personer från andra klubbar som vill göra detta test hos dig gratis. Annars kan man kanske vara med som "stödmedlem" till Göta IF och betala avgift för att vara med och träna. Men först prioriteras Göta IF Löparna angående mjölksyretest förstår jag.

Marie L Skrev:
Om man vill (jag) göra mjölksyretest hos Göta IF fast man är med i Sisu Forshaga löparsektion så kan man kanske betala en avgift för att göra detta, eftersom man inte tillhör Göta IF. Det är väl rimligt eller vad tycker du Lundegård? Fundera på det med betalning. Det testet betalar man annars dyrt för hos olika träningscenter. Du kan få en hop av personer från andra klubbar som vill göra detta test hos dig gratis. Annars kan man kanske vara med som "stödmedlem" till Göta IF och betala avgift för att vara med och träna. Men först prioriteras Göta IF Löparna angående mjölksyretest förstår jag.


Inte för att jag vet vad du har med saken att göra men om det får dig att må bättre så kan jag berätta att både jag och Ida är medlemmar i IF Göta.

Vad gäller de mer avancerade testerna som jag/vi gjort:

Jag har valt att bara testa dem som är med i vår träningsgrupp.
Ibland så har vi någon som springer för en annan klubb men som är med oss och tränar. Då har jag även erbjudit dem att vara med på test.

Jag har helt enkelt inte tid med mer.

Annars:
Du är välkommen att vara med och träna med oss. Om så bara för att göra ett inhopp då-och-då.

När det gälller träning i Våxnäshallen och tävla för IF Göta: Då är det medlemsskap som gäller.
Vi har några exempel på personer som är med i dubbla klubbar. Tex så tävlar Johan B för annnan klubb, men är medlem i IF Göta också.

Inhopp som Ida och Thomas nu senast är alltid uppskattat. Läs på forum och haka på. - Var aldrig orolig för att du stör eller är ivägen. Alla kör på enligt egen förmåga och principen är att vi antingen vänder upp så alla hinner samlas. Eller så får tex de som är snabbast springa något annorlunda eller de som är långsammast springa något kortare, allt så att vi kan hålla ihop det så bra som möjligt.



/Lars

SIsuTomas Skrev:

Marie L Skrev:
Om man vill (jag) göra mjölksyretest hos Göta IF fast man är med i Sisu Forshaga löparsektion så kan man kanske betala en avgift för att göra detta, eftersom man inte tillhör Göta IF. Det är väl rimligt eller vad tycker du Lundegård? Fundera på det med betalning. Det testet betalar man annars dyrt för hos olika träningscenter. Du kan få en hop av personer från andra klubbar som vill göra detta test hos dig gratis. Annars kan man kanske vara med som "stödmedlem" till Göta IF och betala avgift för att vara med och träna. Men först prioriteras Göta IF Löparna angående mjölksyretest förstår jag.


Inte för att jag vet vad du har med saken att göra men om det får dig att må bättre så kan jag berätta att både jag och Ida är medlemmar i IF Göta.


Det var Lars som jag ställde frågan till, detta inlägg behöver ni inte svara på eller försvara er. Jag ställde inte frågan om er utan mig själv. Vill jag fråga er något så kontaktar jag er! Vad vet du om mitt förhållande till Göta IF och varför jag frågar detta? Verkar som ni tog åt er av något- träffad?. Jag antar att man har rätt att fråga utan eran åsikt i detta.

lundegard Skrev:
Vad gäller de mer avancerade testerna som jag/vi gjort:

Jag har valt att bara testa dem som är med i vår träningsgrupp.
Ibland så har vi någon som springer för en annan klubb men som är med oss och tränar. Då har jag även erbjudit dem att vara med på test.

Jag har helt enkelt inte tid med mer.

Annars:
Du är välkommen att vara med och träna med oss. Om så bara för att göra ett inhopp då-och-då.

När det gälller träning i Våxnäshallen och tävla för IF Göta: Då är det medlemsskap som gäller.
Vi har några exempel på personer som är med i dubbla klubbar. Tex så tävlar Johan B för annnan klubb, men är medlem i IF Göta också.

Inhopp som Ida och Thomas nu senast är alltid uppskattat. Läs på forum och haka på. - Var aldrig orolig för att du stör eller är ivägen. Alla kör på enligt egen förmåga och principen är att vi antingen vänder upp så alla hinner samlas. Eller så får tex de som är snabbast springa något annorlunda eller de som är långsammast springa något kortare, allt så att vi kan hålla ihop det så bra som möjligt.



/Lars


Tack Lars för ditt svar. Då vet jag som gäller för oss andra också. För jag vet att matrialet som du testar med är inte gratis heller. Då gör jag mitt test vid Skidtunneln i Torsby.

Sidor: 1 2
Referens-URL:er