IF Götas forum

Full version: Farthållare Karlstad Stadslopp
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Nu är det dags igen för ballonglöpare i Stadsloppet. Dvs löpare som väl synliga skall genomföra loppet på en förutbestämd tid.

Jag kan vittna om att det är väldigt uppskattat både av deltagare, publik samt media. Ifjol hade vi riktiga ballonger och det är planen även i år.

Vi kör samma tidsintervaller som ifjol och Karl-Martin är redan igång med att fixa löpare.

Den som åtar sig uppdraget bör ha överkapacitet för valt tempo och fartkänsla. Farten skall vara så jämn som möjligt under hela loppet.
Så här långt ser det ut som följer:

Fetstil=klart

Uppdaterad 120614
40 min Sören Persson
43 min Erik Pütsep
45 min Fredrik Nyström
47 min Daniel Larsson
50 min Tony Falkborn Thuresson
55 min Anders Olsson
60 min Lars Olsson

Jag återkommer med en tröjinventering och hojta till ifall någon vet med sig att de har en tröja. Jag fick in rätt många ifjol.

För frågor och Synpunkter skriv här, eller ring mig på kansliet
Simon Hidén 054-212327
Står över farthållningen detta år-MVH Lennart E
Inga problem Lennart! Då lägger jag in Karl-Martin på 40min.

Niklas S, passade även han. Han upplevde ballongen som bökig och svårhanterlig.

Jag har fått lite olika feedback ifrån farthållarna angående hur svårt det var att springa med ballongen, och det beror nog på att tiderna mellan 45-50 min innebär mest trafik under loppet.

Det går även att försöka korta linan men som sagt all feedback som jag har fått ifrån deltagare är nästan ensidigt positiv förutom någon synpunkt på tempot för någon ballong.

//simon
Jag har tänk springa på 37min. Men om jag har chans att springa på 36:30 så håller jag inte igen.
Om jag kroknar så ska det inte bli så mycket sämre än typ 38:10. En tid på 37' är ganska sannolik.

Ballong omöjligt.

/Lars
Nu har vi några farthållare men det saknas tre. Kanon ifall ni hjälper till med att fylla listan.
Lundegård. Du kanske kan klista den här tråden?
kvar att bemanna är..
45 min
47 min
55 min
//Simon
Om det inte dyker upp någon annan som är grymt sugen så kan jag nog tänka mig att ta hand om 45-ballongen.

//Fredrik Nyström
Hej Simon
Det stämmer det du skriver och jag nämnde även ett bättre alternativ (ständiga förbättringar) som farthållare kan ha under loppet. Det alternativet kan du utveckla vidare till någon annan gång och det förslaget kommer inte att explodera eller vara vägen för deltagarna under loppet. Sedan har jag aldrig avsagt mig något uppdrag som farthållare utan lovade återkomma till Karl-Martin beroende på formen och att jag är (helt) skadefri.
Niclas

Simon Hidén Skrev:
Inga problem Lennart! Då lägger jag in Karl-Martin på 40min.

Niklas S, passade även han. Han upplevde ballongen som bökig och svårhanterlig.

Jag har fått lite olika feedback ifrån farthållarna angående hur svårt det var att springa med ballongen, och det beror nog på att tiderna mellan 45-50 min innebär mest trafik under loppet.

Det går även att försöka korta linan men som sagt all feedback som jag har fått ifrån deltagare är nästan ensidigt positiv förutom någon synpunkt på tempot för någon ballong.

//simon

vart anmäller man sig för stadsloppet? tänkte vara med o springa. dock kommer hamna runt 40min. skadan är ej helt frisk. o ejtränat nåt sedan september förra året.
Efter en rockad så saknas nu enbart 50 min.

Snälla hjälp oss att finna den här löparen!!

Häls Simon
Kommer det nån stans där man kan skriva så man blie med karlstadsstadslopp
Sidor: 1 2
Referens-URL:er