IF Götas forum

Full version: Farthållare Karlstad Stadslopp
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.

Dan Skrev:
Kommer det nån stans där man kan skriva så man blie med karlstadsstadslopp


Absolut. Alla farthållarna deltar i loppet som alla andra, under eget namn, förutom att deras tid är förutbestämd Smile
Ni får även delta i lag ifall ni vill det.
//simon

Notera att Sören Persson tar 40 min nivån.

Karl-Martin Skrev:
Notera att Sören Persson tar 40 min nivån.


Det hade jag inte noterat Smile
Jag gör det nu..

Nu har jag lagt in de farthållare som jag tror inte fanns med.
Sören Person StNr 4001
Erik Pütsep StNr 4002
Fredrik Nyström StNr 3767
Daniel Larsson StNr 3173
Anders Olsson StNr 4003
Lars Olsson StNr 3808

Nu la jag tillhörighet IF Göta Karlstad där jag inte vet något annat. Säg gärna till ifall ni vill ha något annat i "klubb/företag/ort" rutan

//simon

Simon Hidén Skrev:
Nu har jag lagt in de farthållare som jag tror inte fanns med.
Sören Person StNr 4001
Erik Pütsep StNr 4002
Fredrik Nyström StNr 3767
Daniel Larsson StNr 3173
Anders Olsson StNr 4003
Lars Olsson StNr 3808

Nu la jag tillhörighet IF Göta Karlstad där jag inte vet något annat. Säg gärna till ifall ni vill ha något annat i "klubb/företag/ort" rutan

//simon


Du får gärna ändra till IF Göta som klubbtillhörighet för min del. Såg att det står Skoghall nu. (Vilket iofs inte är någon lögn Smile)

//Fredrik Nyström

Frippe Skrev:

Simon Hidén Skrev:
Nu har jag lagt in de farthållare som jag tror inte fanns med.
Sören Person StNr 4001
Erik Pütsep StNr 4002
Fredrik Nyström StNr 3767
Daniel Larsson StNr 3173
Anders Olsson StNr 4003
Lars Olsson StNr 3808

Nu la jag tillhörighet IF Göta Karlstad där jag inte vet något annat. Säg gärna till ifall ni vill ha något annat i "klubb/företag/ort" rutan

//simon


Du får gärna ändra till IF Göta som klubbtillhörighet för min del. Såg att det står Skoghall nu. (Vilket iofs inte är någon lögn Smile)

//Fredrik Nyström


Absolut
Det är ändrat
//simon

Härligt!
Nu är alla distanser klara och vi har så att säga fullt lag.

Lite tankar om lördagen.
Samling vid starten runt kl 13:20 efter det att Inlinesåkarna är iväg. Jag ställer min bil mellan startlinjen och sjön, en blå Citroen!

Jag har funktionströjor och ballonger. Vi blåser upp ballongerna på plats och märker upp dem med er distans.

En mycket viktig funktion som ni har är att leda deltagarna rätt vid starten. Försök att värma upp tidigt för att sedan vara bland de första på startfältet. Ni skall försöka bidra till ett så utdraget startfält som möjligt. Håll koll på ballongen, både framför och bakom er.

Vi har nettotid och er klocka startar inte föränn ni passerar startlinjen. Det är den tiden ni skall ha som er rikttid och inte startskottet.

Fråga gärna ifall jag missat något.

Ses på lördag
Häls Simon
Revidering av plats!

Jag kommer att ställa min bil bakom scenen vid starten.
Hej!

Har inte sprungit en ren löptävling sedan Lidingöloppet ca år 2000. Måste tacka Karl Martin för denna möjlighet att få njuta i 43 minuter av fantastisk publik och trevliga medlöpare!

Jag är givet med nästa år och springer igen, dock skall jag sätta fast balongen ordentligt, i år smet den efter 150 meter tack vara en dålig säkerhetsnål!

//Erik Pütsep
Tack alla farthållare!

Jag har bara fått in positiva kommentarer angående årets insatts.

Helt utan dramatik blev det förstås inte när undertecknad glömt farthållartröjorna och jag försökte med bil ta sig ifrån starten till kansliet och åter i en stad som verkade smått belägrad med avspärrningar och köer överallt. Att Tingvalla dessutom var låst på grund av match skyndade inte heller på det hela. Förlåt alla välmenande trafikvakter..

Ballong nr 1 sprack som vanligt då undertecknad vill ha så stora ballonger som möjligt gärna fyller på lite för mycket. Med Ballong nr 2 testades flygförmågan som var utmärkt då den tappades direkt.. Sedan så gick allt bra och enligt plan.

Återigen tack och jag kan försäkra att det är en mycket uppskattad tjänst som vi tillhandahåller de inte fullt så rutinerade löparna.
Naturligtvis får alla som vill förnyat förtroende nästa år. Vi återkommer framåt våren med information om Stadslopp 2013.
Häls Simon
Sidor: 1 2
Referens-URL:er