IF Götas forum

Full version: Resultat Kilterrängen
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Nu finns resultaten här

Kom gärna med synpunkter.
Var banan bra?
Var distansen lagom för alla?
Ligger det bra i tiden så här i slutet av säsongen?

Till nästa år kommer tyvärr avsnittet över hygget att vara omgjort till grusväg men vi skall försöka hitta någon liten stig runt för att det inte skall bli för lättlöpt.

Ett extra plus till André. Jag trodde inte att någon skulle kunna springa så fort. Jämför man med tjurruset så känns det som att detta lopp var ett par snäpp vassare och skulle ha inneburit pallplats på Tjurruset.
Det var 1:a gången jag sprang, kom på 25plats men glad ändå tyckte banan var tuff och rolig hoppas på att vara i form till att vara med nästa år igen
Tack för en trevlig tävling, Per V
Vill tacka för bra tävling.
�ven om formen inte var på topp så var det en bra bana och bra sällskap. Vi var en ca 6 pers som växlade placering under loppet. Kul.
Fin fika efteråt m prisutdelning och allt, samt snabb resultatrapportering. Snyggt!

- Var banan bra?
Jag är ju varken en terrängälskare eller älskare av långa distanser. Men Kilsterrängen är perfekt.

En bra skog att köra i. Passar som hand-i-handske.

- Var distansen lagom för alla?
16km är en distans som utmanar men inte är så lång att det blir "för mycket av det goda".

Bra med en ungdomsbana.

- Ligger det bra i tiden så här i slutet av säsongen?
Antingen så går tävlingen någon tid innan Lidingöloppet - för då blir detta lopp en bra förberedelse.
Eller så går det som en avslutning på säsongen.
Jag gillade detta datum bäst.

/Lars
En bra tävling med bra arrangemang. Kan säga såhär; jag fulllkomligen avskyr att bli blöt om fötterna, lerig mm ändå trivdes jag utmärkt...! För mig var detta första riktiga tävlingen på, jag tror ett år, och fick ett värdefullt kvitto på att långsam-malandet ger resultat. Hoppas nu på att fortsatt få vara skadefri och börja med försiktiga intervaller (hallen) och snabbdistanspass. En problemfri vinter så vore det väl f-n om det inte skulle gå att ännu en gång i livet få kliva <40min/10km...
Första året jag var med och tyckte att det var ett väldigt bra arrangemang. Det bästa med tävlingen var utan tvekan soppan efteråt, ett stort plus för den.

# Banan- Tyckte det var en väldigt rolig och varierande bana, Till skillnad mot årets tjurrusetbana kunde man springa på rätt så bra hela tiden. Kul att det är hyfsat kuperat. Har absolut inget emot att hygget är borta nästa år, annars skulle det va kul om det var samma bana nästa år, så att man kan jämföra tiderna. Bra snitslat, men var gärna ännu mer tydlig vid vissa partier.

# Banans längd- Tycker det räcker med en bana på senior sidan som det var i år. Runt 16 km känns lagom. Tuff distans utan att det blir för extremt.

# Tidpunkten- Perfekt tidpunkt på året som det är nu. För mig blir det inte en säsongsavslutning utan ett hårt pass i grundträningen, när min säsong slutade efter lidingö. Behövs lite terrängtävlingar under grundträningen.

/ André
Referens-URL:er