IF Götas forum

Full version: Träning Lör 11/6 930 Wåxnäshallen/Tingvalla
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Distans på programmet-intervall funkar för mig också-Ses vid Wåxnäshallen för att "bränna" av ett pass-Sören kanske har någon egen Intervall-Hörs 930 Wåxnäshallen
Om det nu inte blir alltför lerigt i Bryngfjordsbacken efter allt regn, så planerar jag (o Lars x2 ?) att köra kombinerade cykel- o löpintervaller i backen. Vi kan i så fall samlas, vi som ska cykla, vid Våxnäshallen kl 9.30 för transport till backen med cykel. Om någon bara vill springa så syns vi vid backen kl.10.00. Passet avslutas med 3 x 1 min på slätten.

Plan B blir inne-intervaller i hallen vid mycket regn.

Distans blir det på söndag...
Ses vid backen 1000 Lör Lennart E
Låter spännande Sören, vill du skvallra lite om upplägget?
Per V
Bra. Tyvärr så kan jag inte vara med pga släkt grej (bröllop).

Cykelintervallerna som vi brukat köra har varit
6-8x till toppen grusväg-sidan. De tar 2.40-3.10 upp.

Dessa har fördelen att det blir mycket puls/flås utan att det sliter på löpbenen.

Att springa backe är styrkemassigt stimulerande för formen så det är också bra. Sliter faktiskt mindre än träning hård fart på platten.

Kombinera detta eller kör bara en av diciplinerna. Du får föreslå ett upplägg Sören. Jag hänger på "kombo-passet nästa gång.

Not. På tisdag så kör vi snabbdistans på kilene. Postar info senare.
/Lars
Kommer och kör backintervaller, tror dock att min racer inte gör sig så bra i backen så det blir löpning för min del.
Mitt förslag på intervaller:

6-10 x från lifthuset, ut på grusvägen och vänster sida upp på toppen på stigen, ev snedda in på höger sida när ni kommer in i backen.

Vi börjar med cykel, kör hälften och byter sen till löpardojor och kör resten. Avslutar med 3 x 1 min, vila 1 min på grusvägen nedanför i flytfart.

Ni som "bara" springer upp, kör valfritt antal, men ni ska orka alla - i samma fart.
Trevligt pass-10st löp intervaller för min egen del-joggar grusvägen höger ner(slinga)-Hörs Lennart E
Det där låter ju jättekulSmile

Jobbar tyvärrSad

Men nästa gång...Smile

/LasseSmile
10st upp till toppen löp blir lite för mycket mängd.6st racker.
10st mix löp/cykel ok.
/Lars
Sidor: 1 2
Referens-URL:er